Binatang Kesayangan Saya

Seperti kanak-kanak yang lain, saya juga mempunyai binatang kesayangan saya. Ia ialah seekor kucing putih. Saya namakan dia Mary. Ia ialah adalah seekor kucing yang bersih dan comel rupanya.

Tiap-tiap petang Mary dan saya keluar berjalan-jalan. Kadang-kadang saya dukung Mary sambil berjalan-jalan dan kadang-kadang Mary berjalan mengekori saya.

Semasa di rumah, Mary sentiasa berdampingan dengan saya. Kalau saya sibuk, Mary tidak pula mengganggu saya. Bila saya ada masa lapang, bagaimanapun, Mary suka duduk di pangkuan saya.

Mary adalah seekor kucing yang baik, dengan sebab itu anjing-anjing yang berhampiran dengan rumah saya itu suka bermain-main dengannya.

Saya sungguh berasa bangga mempunyai seekor binatang peliharaan seperti Mary.

Tags: , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

