Sekolah Saya

Saya belajar di sebuah sekolah yang terletak di bandar. Ia adalah sebuah sekolah yang besar. Ada lebih kurang seribu orang murid di dalam sekolah saya itu. Guru Besarnya adalah seorang perempuan Melayu yang cantik. Ia bertimbang rasa kepada semua murid-murid dan guru-guru di sekolah saya.

Ada tiga puluh orang guru di sekolah saya. Setengah daripadanya adalah Melayu, setengahnya Cina dan India. Kebanyakan mereka adalah guru-guru perempuan. Mereka adalah guru-guru yang bijak dan bertimbang rasa. Mereka berkerja keras supaya murid-murid dapat memahami pelajarannya dengan baik.

Perpustakaan di sekolah saya adalah sangat besar. Ada berjenis-jenis buku di dalamnya. Padang sekolah juga sangat luas. Murid-murid bermain berjenis-jenis permainan di padang.

Sesungguhnya saya sangat sayangkan sekolah saya itu.

Tags: , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

